dilluns, 29 de novembre del 2010

Examen de sel·lectivitat de disseny

Feu l’exercici 1 i trieu UNA de les dues opcions (A o B), de la qual heu de resoldre els exercicis
corresponents (2 i 3).


EXERCICI 1
[2 punts]

Llegiu atentament el text següent sobre la història del disseny nord-americà:

A partir dels anys trenta del segle XX la paraula aerodinàmica va passar de ser
un vocable destinat a anomenar una ciència a ser l’expressió comuna d’un estil que
va arribar a identificar-se amb tot el que era modern. En el sentit popular, el mot
aerodinàmic esdevingué sinònim de modern, i això dóna una idea de la importància
i de l’abast del fenomen que envairia el mercat mundial fins més enllà dels anys
cinquanta. Qualsevol cosa que tingués unes línies gràcils i corbes era qualificada
d’«aerodinàmica», encara que no hagués de solcar els aires, tant si es tractava d’una
torradora, com d’una cuina, o d’una planxa.
Isabel CAMPI. Iniciació a la història del disseny industrial. Barcelona: Edicions 62, 1994

-Observeu els objectes de les imatges A i B i contesteu les preguntes següents:



— A partir de quins aspectes formals es pot justificar que tots dos objectes perta -
nyen a la línia aerodinàmica?

Principalment ho podem justificar a partir de les linies gràcils i les corbes que presenten els dos objectes.

— Quina diferència hi ha entre un objecte i l’altre en relació amb el que explica el
text?
L'obejecte A és considerat aerodinàmic i fa aquesta funció, en canvi, l'objecte B te un disserny aerodinàmic però no fa cap funció, solament es per estètica.


OPCIÓ A


EXERCICI 2
[2 punts]

Expliqueu l’inconvenient principal d’aquest objecte d’ús domèstic (imatge C) i proposeu la manera de millorar-lo.


L'inconvenient principal és que has de ficar els dos peus, lla qual cosa t'obliga a estar sempre assegut ja sigui al sofà o la cadira i això t'impedeix el moviment..
La manera de millorar-ho seria dividir-ho per la meitat ia ixií convertir-lo en individuals per permetre el moviment de les cames i a més a més també col·locar-li velcro o bé nunes cremaleres per així poder juntar i separar els dos peus.


Exercici 3
[6 punts]

Redisseny d’un embalatge

En la imatge D es mostra un model de joguina de peces de plàstic per a muntar que
es va comercialitzar durant la segona meitat del segle XX. Aquest tipus de joguina anava
embalat en un sobre de paper imprès en color (imatge E).

Redissenyeu un embalatge nou per a comercialitzar la joguina que faci 80 mm
d’amplària, 100 mm d’alçària i 8 mm de gruix, de manera que pugui anar penjat i es
pugui vendre en una gran superfície.
Per al nou embalatge podeu fer servir cartó i qualsevol tipus de plàstic transparent
(rígid o flexible). El nombre de tintes és lliure.
El nou disseny ha d’incloure la marca (Monta/Plex, que es mostra en la imatge F) i
el codi de barres.


Utilitzeu el quadern de respostes obert per a aconseguir el format DIN A3 de la
doble plana, de manera que entregueu:
— Un DIN A3 amb esbossos, esquemes i un text en què expliqueu detalladament
el procés que heu seguit.
— Un DIN A3 amb la proposta definitiva en forma d’esbós avançat i el dibuix dels
detalls necessaris perquè es comprengui globalment.

(QUADERN)

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada